چای داغِ داغ

آخرین مطالب

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

۳۰
ارديبهشت

شبکه رایانه‌ای


یک شبکه رایانه‌ای (به انگلیسی: Computer Network)‏، که اغلب به طور خلاصه به آن شبکه گفته می‌شود، گروهی از رایانه‌ها و دستگاه‌هایی می‌باشد که توسط کانال‌های ارتباطی به هم متصل شده‌اند. شبکه رایانه‌ای باعث تسهیل ارتباطات میان کاربران شده و اجازه می‌دهد کاربران منابع خود را به اشتراک بگذارند.

هدف 

شبکه‌های رایانه‌ای را می‌توان برای اهداف مختلف استفاده کرد:

تسهیل ارتباطات: با استفاده از شبکه، افراد می‌توانند به آسانی از طریق رایانامه (E-mail)، پیام‌رسانی فوری، اتاق گفت و گو (Chat room)، تلفن، تلفن تصویری و ویدئو کنفرانس، ارتباط برقرار کنند.

اشتراک گذاری سخت افزارها: در یک محیط شبکه‌ای، هر کامپیوتر در شبکه می‌تواند به منابع سخت افزاری در شبکه دسترسی پیدا کرده و از آن‌ها استفاده کند؛ مانند چاپ یک سند به وسیله چاپگری که در شبکه به اشتراک گذاشته شده‌است.

اشتراک گذاری پرونده‌ها، داده‌ها و اطلاعات: در یک محیط شبکه‌ای، هر کاربر مجاز می‌تواند به داده‌ها و اطلاعاتی که بر روی رایانه‌های دیگر موجود در شبکه، ذخیره شده‌است دسترسی پیدا کند. قابلیت دسترسی به داده‌ها و اطلاعات در دستگاه‌های ذخیره سازی اشتراکی، از ویژگی‌های مهم بسیاری از شبکه‌های است.

اشتراک گذاری نرم افزارها: کاربرانی که به یک شبکه متصل اند، می‌توانند برنامه‌های کاربردی موجود روی کامپیوترهای راه دور را اجرا کنند.

تعریف 


شبکه‌های کامپیوتری مجموعه‌ای از کامپیوترهای مستقل متصل به یکدیگرند که با یکدیگر ارتباط داشته و تبادل داده می‌کنند. مستقل بودن کامپیوترها بدین معناست که هر کدام دارای واحدهای کنترلی و پردازشی مجزا بوده و بود و نبود یکی بر دیگری تاثیرگذار نیست.

متصل بودن کامپیوترها یعنی از طریق یک رسانه فیزیکی مانند کابل، فیبر نوری، ماهواره‌ها و... به هم وصل می‌باشند. دو شرط فوق شروط لازم برای ایجاد یک شبکه کامپیوتری می‌باشند اما شرط کافی برای تشکیل یک شبکه کامپیوتری داشتن ارتباط و تبادل داده بین کامپیوترهاست.

این موضوع در بین متخصصین قلمرو شبکه مورد بحث است که آیا دو رایانه که با استفاده از نوعی از رسانه ارتباطی به یکدیگر متصل شده‌اند تشکیل یک شبکه می‌دهند. در این باره بعضی مطالعات می‌گویند که یک شبکه نیازمند دست کم ۳ رایانه متصل به هم است. یکی از این منابع با عنوان «ارتباطات راه دور: واژه‌نامه اصطلاحات ارتباطات راه دور»، یک شبکه رایانه‌ای را این طور تعریف می‌کند: «شبکه‌ای از گره‌های پردازشگر دیتا که جهت ارتباطات دیتا به یکدیگر متصل شده‌اند». در همین سند عبارت «شبکه» این طور تعریف شده‌است: «اتصال سه با چند نهاد ارتباطی». رایانه‌ای که به وسیله‌ای غیر رایانه‌ای متصل شده‌است (به عنوان نمونه از طریق ارتباط «اترنت» به یک پرینتر متصل شده‌است) ممکن است که یک شبکه رایانه‌ای به حساب آید، اگرچه این نوشتار به این نوع پیکربندی نمی‌پردازد.


این نوشتار از تعاریفی استفاده می‌کند که به دو یا چند رایانه متصل به هم نیازمند است تا تشکیل یک شبکه را بدهد. در مورد تعداد بیشتری رایانه که به هم متصل هستند عموماً توابع پایه‌ای مشترکی دیده می‌شود. از این بابت برای آنکه شبکه‌ای به وظیفه‌اش عمل کند، سه نیاز اولیه بایستی فراهم گردد، «اتصالات»، «ارتباطات» و «خدمات». اتصالات به بستر سخت‌افزاری اشاره دارد، ارتباطات به روشی اشاره می‌کند که بواسطه آن وسایل با یکدیگر صحبت کنند و خدمات آنهایی هستند که برای بقیه اعضای شبکه به اشتراک گذاشته شده‌اند.

۲۸
ارديبهشت
زن ها مثل ویروسن اگه وارد زندگیت بشن جیباتو سرچ می کنن پولاتو دلیت می کنن خانوادتو ادیت می کنن ارتباط با دوستاتو کات می کنند خوشی هاتو کنسل می کنن آخرش هنگ می کنی
۲۴
ارديبهشت
تفاوت لپ تاپ و نوت بوک

 باگذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی مرز بین لپتاپها و نوت بوکها تیره و تیره تر میشه اما همچنان مرز مشخصی بین این دو نوع کامپیوتر وجود داره ممکنه این سوال برای خیلی ها مطرح شده باشه که تفاوت نوت بوکها و لپ تاپها با اینکه ظاهرشون خیلی شبیه به همه در چیه ؟

یک نوت بوک استاندارد دارای مشخصاتی به شرح زیر هست :

1- وزن فوق العاده کم

2- 4الی 5 ساعت کار مداوم تا شارژ مجدد .

3- فلاپی درایو داخلی ندارد

4- حداقل گرافیک لازم را دارد.

5-سیستم سی دی و یا دی وی دی داخلی ندارد .

6-میزکاری در ابعاد 12 تا 14 اینچ دارد .

7- ارتفاع زیادی ندارد ( ضخیم نیستند )

8- مودم آنبورد دارد

9-حداقل کلیدهای لازم  بر روی کیبورد آن تعبیه شده .

10- پردازنده مدل  Celeron/Centrino  یا Sempron و مصرف انرژی کمتر دارد.

به عبارتی نوت بوکها بیشتر یک ابزار همراه برای انجام کارهای سبک یک کاربر هستند .

 
اما لپتاپ ها بسته به نوع لپتاپ ممکنه تمام و یا بخشی از خصوصیاتی به شرح زیر رو داشته باشند .

1- صفحه عریض 14 تا 17 اینچی

2- سیستم گرافیک   Nvidia GeForce یا ATI Radeon

3- دیویدی رام و یا دیویدی رایتر داخلی دارند 

4- بیش از 3 ساعت کار مداوم تا شارژ مجدد دارند .

5-قابل ارتقا هستند

6-قابلیتهایی از قبیل  مودم  آنبورد ، شبکه ، بلوتوث و وای فای دارند .

7- سیستم صوتی با کیفیت بالا و اسپیکر دارند .

8-کیبوردی با تمام کلیدهای مورد نیاز دارند .

9-پردازشگری از نوع  Intel Centrino با قابلیت بالا و مصرف انرژی کم دارند .
 

 از مطالب بالا میبینید که نوت بوکها دقیقا در نقطه مقابل لپ تاپها هستند نوت بوکها سیستمهای ضعیفتر، دارای ذخیره باطری معقول و قابلیت حمل بیشتری هستند ولی لپ تاپها میتوانند علاوه بر قابل حمل بودن جایگزین پی سی شوند!
۲۴
ارديبهشت
مرد ها شبیه کامپیوترند. چرا؟

وقتی به کامپیوتر عادت می کنیم گمان می کنیم بدون آن قادر به انجام کاری نیستیم با آنکه داده های زیادی دارند اما نادانند قرار است مشکلات را حل کنند اما در بیشتر اوقات معضل اصلی خودشانند همین که پایبند یکی از آنها شدیم متوجه می شویم که اگر صبر کرده بودیم مورد بهتری نصیبمون می شد.

زن ها شبیه کامپیوترند. چرا؟

به غیر از خالق آنها کسی از منطق درونی شان سر در نمی آورد کسی از زبان ارتباطی آن ها سر در نمی آورد . کوچکترین اشتباهات را در حافظه ی دراز مدت خود ذخیره می کنند تا بعد ها تلافی کنند. همین که پایبند یکی از آنها شدیم باید تمام پول خود را صرف خرید لوازم جانبی کنیم.